måndag 15 februari 2016

Alla hjärtans dag


 Hej!
Idag firades alla hjärtans dag på skolan i form av en väldigt rosa utklädningstävling i ladan vid morgonens början där både lärare och elever deltog, samt utdelning av alla de alla-hjärtans-dag-kort som man hela förra veckan fick friheten att posta. Jag sprang och lade i lappar som tusan i lådan utanför matsalen precis som många andra, inte för att jag har så värst många kärleksintressen utan mer pga de fina kompisar jag har. Fick några tillbaka (det var väl tur det) och även ett av läraren precis som alla musikalettor, hehe. Charm på hög nivå.

Elin, en av mina bästa vänner som också råkar vara min klasskamrat, hittade en pink-ladies jacka i kostymförrådet. Det förvånade nog ingen att hon envisades med att bära den hela dagen :D

Efter tävlingen i ladan och morgonsamlingen påbörjades dagens första lektion: sånglektionen. Idag fick vi, efter att ha sjungit en låt ur musikalen Cabaret ett flertal veckor, börja med att sjunga blues och skriva egna verser. Min, Elin och Luddes handlade om choklad, tror inte det förvånade någon.

Jakob var nog den enda som märkte att jag smög i väg för att fotografera och poserade elegant.

Våra sånglektioner och teaterlektioner hålls i den så kallade Martinasalen, vilket är musikalarnas egna sal med scengolv, ljud och ljus.

Det var denna dagen det! Ha det bra sålänge så hörs vi snart igen! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar